Ofte stilte spørsmål

Hvis du ikke finner svaret her, kan du kontakte oss direkte via skjemaet nedenfor :) 

Hvorfor bruke Bill Kill for å tjene EuroBonus-poeng når jeg kan kjøpe poengene direkte fra EuroBonus?

I Bill Kill opptjener du EuroBonus ved å betale  fakturaer. På denne måten opptjener du EuroBonus for noe du er forpliktet til og må gjøre uansett, selv om du betaler en liten avgift. Når du kjøper EuroBonus, bruker du penger på noe du ikke trenger og som øker det generelle forbruket ditt. Du bytter i stedet for å tjene. Du  trenger ikke å øke forbruket ditt for å oppnå kortfordelene når du bruker Bill Kill og opptjener EuroBonus på noe du allerede har budsjettert med og har penger til. På denne måten samler du EuroBonus regelmessig gjennom hele året.

Er det noen fakturaer jeg ikke kan betale gjennom Bill Kill?

Bill Kill aksepterer i utgangspunktet alle utstedere som har en verifisert norsk bank- eller eFaktura/Autogiro-konto.

Fakturaer med følgende innhold eller utstedere kan imidlertid ikke betales i Bill Kill:

  • Privatpersoner eller private kontoer (peer-to-peer)
  • Kryptovaluta veksling
  • Valutaveksling
  • Casino og online spill
  • Våpenforhandlere
  • Pornografi
  • Utenlandske mottakere uten verifisert Norsk bankkonto og organisasjonsnummer
  • Betalinger til eget selskap (mer enn 25% eierskap)

Fakturaer med følgende innhold eller utstedere kan ikke betales med kredittkort i Bill Kill, men du kan bruke debetkort:

  • Fakturaer fra andre kredittkortutstedere
  • Gjeld eller fakturaer fra kredittforetak 
  • Namsmannen

Tilleggsvilkår for betaling med Amex-kort:

  • Rentebærende krav
  • Flybilletter, cruiseskip, reisebyrå og Charter
  • Leiebil/leasing
  • Klarna
  • Hotell/motell og Resorts
  • Aksjer, obligasjoner and aksjefond
Hvilke fakturaer kan jeg betale med Amex i Bill Kill?

De fleste fakturaer kan betales med Amex i appen, så lenge du har betalingsinformasjo, og mottaker er whitelistet hos oss;

  • Strøm og nettleie
  • Skattekrav
  • Husleie (til bedrifter) og felleskostnader 
  • Telefonregningen
  • Forsikring
  • Treningsabonnement
  • Internett
  • SFO/AKS
  • Barnehage
  • Utdannelse
  • Bilkjøp
  • Renoveringskostnader
  • Studielån (Lånekassen)
  • Treningsavgifter i klubber
  • Kommunale utgifter
  • Aktiviteter
  • og mye mer....
Hvor er min eFaktura?

For norske brukere:

1. Når du har registrert deg med BankID og akseptert mottak av eFaktura hos Bill Kill (under registreringsprosessen), vil du automatisk se alle dine ubehandlede eFakturaer i appen.

Med "ubehandlede" mener vi fakturaer som ikke er godkjent for betaling, endret, slettet eller kansellert i din nettbank. Ettersom Bill Kill er dynamisk med bankene, vil en eFaktura du behandler i Bill Kill forsvinne fra andre nettbanker/plattformer og vice versa. Det samme gjelder hvis du har flere bankkundeforhold.

2. Hvis du har hoppet over godkjenningen av eFakturaen under registreringsprosessen, kan du akseptere ved å gå til PROFIL - EFAKTURA - MOTTA EFAKTURA.

3. I sjeldne tilfeller kan du oppleve at eFaktura-aliaset ditt er i bruk av noen andre, fortrinnsvis noen i din familie eller husstand. Da må du kontakte banken din og endre ditt eFaktura-alias som er din e-postadresse for å kunne bruke Bill Kill med eFaktura. 

For svenske brukere:

Vi jobber for at svenske brukere også skal få alle sine e-fakturaer i Bill Kill, men for øyeblikket kommer ikke svenske e-fakturaer automatisk i appen.

Er det mulig å legge inn betalingsinformasjon manuelt (mail/epostfaktura)?

Ja, hvis mottakeren er whitelistet i Bill Kill. 

Gjør følgende:

  1. Gå til "ny" og søk opp mottaker med navn eller kontonummer (Norge)/Bankgirot nr. (Sverige) til selskapet.
  2. Skriv inn KID/OCR-nummer/notat og betalingsdato
  3. Kontroller at KID/OCR og beløp er korrekt før du godkjenner

Hvis utstederen ikke er på Bill Kills whitelist, med mer enn 18 000 utstedere, må du sende en forespørsel til oss fra appen før du kan legge inn betalingsinformasjon. Du vil få svar innen 24 timer.

Jeg finner ikke mottakeren/utstederen jeg ønsker å betale til?

Ikke noe problem, du kan sende en forespørsel om whitelisting til oss:

  1. Gå til "Ny"
  2. Skriv inn navn eller org.nr på mottakeren og trykk på riktig mottaler.
  3. Skriv inn kontonummer (Norge)/Bankgirot nr (Sverige)
  4. Trykk ok.
  5. Dersom ikke mottaker blir godkjent automatisk, trykk "send forespørsel"
Hvis all informasjon er korrekt og innenfor våre retningslinjer, vil utstederen bli whitelistet og du kan registrere en faktura. Du vil få svar innen 24 timer.
Hvordan kan jeg betale flere ganger til samme utsteder uten å legge inn betalingsinformasjonen manuelt?

Bill Kill har en funksjon i appen som forenkler arbeidet.

Gjør følgende:

  1. Finn den siste fakturaen du betalte til mottakeren (se under "Fullførte oppdrag")
  2. Trykk på fakturaen og deretter"Betal igjen"
  3. Endre forfallsdato, evt. KID og sjekk at beløpet er riktig
  4. Godkjenn betalingen

Du bør nå se fakturaen under "Bills til forfall" (side 2)

Får jeg kortfordeler på alle betalingstransaksjoner i appen?

Nei, det avhenger av hvilket kredittkort du bruker. Det er helt opp til kortutsteder om de gir poeng for en betalingstransaksjon eller ikke. Det er en avtale mellom deg og kortutstederen. Vi anbefaler at du tar kontakt med den aktuelle kortutstederen dersom du har ytterligere spørsmål om opptjening av poeng og ønsker fordeler. Vi opplever at enkelte kortutstedere registrerer betalingstransaksjoner som kontantuttak (uten gebyr). Alle Amex kort gir poengopptjening på gjennomførte transaksjoner i appen. 

Vi jobber aktivt for at flere kortutstedere skal bli med på laget, og motivere forbrukere til å betale fakturaer innen forfallsdato ved å gi kortfordeler for transaksjonene i Bill Kill.

Jeg kan ikke registrere Amex-kortet mitt for å betale for abonnementet. Hvorfor ikke?

For å registrere og bruke Amex i Bill Kill må du være Master Bill Kill.

Amex kan ikke brukes til å betale abonnement med, og du må derfor legge inn en annen type kort som Visa eller Mastercard.

Gå inn på PROFIL - BETALINGSMETODER (rett ved siden av abonnement) for å legge til et annet kort.

Hvorfor kan jeg ikke se mine ubetalte fakturaer (eFaktura)?

Bill Kill er på samme plattform som bankene for eFaktura, og er derfor dynamisk med bankene. En eFaktura vil forsvinne/ikke være synlig i Bill Kill dersom du allerede har behandlet den i din nettbank og vice versa.  Det samme prinsippet gjelder hvis du har flere bankkundeforhold og behandler eFaktura. Med "behandle" mener vi å godkjenne for betaling, endre, slette eller kansellere en eFaktura.

Hvis du ikke fikk godkjent mottak av eFaktura ved registrering, kan du gjøre det ved å gå inn på PROFIL - EFAKTURA - GODKJENNE EFAKTURA.

Hvor lang tid tar det før mottakeren ser betalingen min?

Beløpet på fakturaen vil automatisk bli trukket på forfallsdato med mindre du har endret betalingsdato. Når Bill Kill har mottatt beløpet fra kortutsteder, vil det bli overført til mottaker. Vi anbefaler alle å beregne 1-3 virkedager før forfallsdato. Du kan alltid stoppe en betaling etter godkjenning dersom transaksjonen ikke er gjennomført.

Hvilket kort bør jeg bruke i appen for å maksimere fordelene?

Det kommer an på hva slags kortfordeler du ønsker å oppnå. Amex-kort eller Amex Eurobonus gir vanligvis de beste fordelene siden du kan opptjene EuroBonus eller Amex-poeng samt kvalifisere deg for en Companion Ticket.  Strawberry Mastercard gir også fordeler på alle transaksjoner i Bill Kill. For andre kredittkort som våre brukere setter pris på og bruker i appen, sjekk

https://www.billkill.no/top-5-cards 

Vi jobber aktivt med andre kortutstedere for å muliggjøre opptjening av kortfordeler og motivere forbrukere til å betale fakturaer innen forfallsdato.

Kan jeg endre forfallsdatoen på en faktura?

Ja.

Endre forfallsdatoen på fakturaen ved å trykke i den hvite ruten med dato og beløpet på fakturaen. Vær oppmerksom på at systemet ikke godtar forfallsdatoer bakover i tid.

Jeg får en feilmelding som sier "sørg for at du har dekning på det registrerte kortet ditt"

Denne meldingen kommer fra kortutstederen, ikke fra Bill Kill. Noen kortutstedere velger å registrere transaksjoner gjennom appen som kontantuttak. Du får mest sannsynlig denne meldingen fordi grensen for kontantuttak er overskredet. Sjekk med kortutstederen din angående dette, og hva kontantuttaksgrensen din er. Dette har ingenting å gjøre med den ordinære kredittgrensen på kortet.

Bill Kill har dessverre ingen innflytelse på poengregistrering. Transaksjoner på Bill Kill-appen er ikke kontantuttak, derfor anbefaler vi våre brukere å kontakte kortutstederen angående dette.

Har Bill Kill en vervekampanje?

Ja, det har vi.

Inne i appen under profil og "verv en venn" finner du din vervekode, om noen av dine venner bruker denne vervekoden når de registrerer seg eller tegner et abonnement vil dere begge motta Zen poeng for dette. 

For å benytte vervekoden og motta Zen for dette kan ikke den du verver ha vært MBK/Ninja de siste 6 månedene.

 

Hvor kan jeg kontakte Bill Kill kundeservice?

Du kan kontakte oss på support@billkill.no, og du vil vanligvis få svar innen 24 timer.

Hvordan kan jeg si opp Master Bill Kill-abonnementet mitt?

Du må aktivt si opp ved å slå av automatisk fornyelse i appen. Hvis ikke, godtar du at du forblir MBK og blir trukket for abonnementet.

   

Fakturabetaling for totalt 150.000 kr i Bill Kill = 1 Companion Ticket

Fant du ikke svaret på ditt spørsmål? ikke noe problem!